14.04.- wtorek W GOSPODARSTWIE
Zapraszam Was na wiejskie podwórko.
Kto tam u WAS na tym podwórku mieszka?
Poobserwujecie swoje zwierzątka, na pewno macie książeczki ze zwierzątkami z wiejskiego podwórka- przeczytajcie je razem z mamą lub tatą.
Teraz zabawcie się w zwierzątka z wiejskiego podwórka:
Wykonajcie rysunek wiejskiego podwórka lub wyklejankę - to dla starszych dzieci.
Może zrobicie sobie zdjęcie na WASZYM podwórku?
Oto moje zwierzątka; dwa pieski, nie mama podwórka, one mieszkają ze mną w domu. Rudy to BIGI, czarna to JAGA. Jeszcze mam blokowego bezdomnego kotka,którego karmię.
TO ZWIERZĄTKA NIKOLI: TE PODWÓRKOWE I DOCHODZĄCE LEŚNE! SUPER!
ALAN I JEGO ZWIERZĄTKA Z PODWÓRKA!
SUPER!!!
TERAZ ZWIERZĄTKA NATALII!
SUPER!!!
TERAZ JULKA I JEJ ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA!
SUPER ZWIERZAKI JULKI!!! Julka pomaga też dziadkowi!!!
ZUZIA I GABRYSIA ZE SWOIMI ZWIERZĄTKAMI:
SUPER!!!
A TO ROLNICZKA LAURA!SUPER!!!
Dla mniejszych kolorowanka.
MAMY PIERWSZY RYSUNEK WIEJSKIEGO PODWÓRKA- podwórko ze zwierzętami ALANA! BRAWO!!!
BRAWO ALAN!!!!
I kolejne wiejskie podwórko-NIKOLI!!!BRAWO!!!
BRAWO NADIA!!! SUPER!!!
Znacie takie domy? Pewnie wiecie kto w nich mieszka?
zadanie dla młodszych - wykonajcie obrazek zwierzątka z WASZEGO podwórka.
Starszaki- które ze zwierząt ma łapy?
Starszaki poznajcie nową literkę
ł Ł- łapa
Poszukajcie w domu nazw przedmiotów, w których słychać głoskę ł: na początku, w środku, na końcu wyrazów, podzielcie nazwy na sylaby, sylaby możecie wyskakać, wyklaskać.
Na swoim podwórku ułóżcie literkę ł,Ł z wybranych rzeczy: kamyków, patyków, klocków - dowolnie i pochwalcie się swoimi literkami.
ALAN UŁOŻYŁ LITERKĘ Ł:SUPER!!!!literka Ł ułożona przez Lenę! BRAWO!
BRAWO LENKA!!!!
LITERKA Ł ułożona przez NIKOLĘ!!!!
dla chętnych :
KOLEJNE PIĘKNE KURY należą do MARCELINY I KLAUDII! BRAWO DZIEWCZYNY!!!
POMYSŁOWA KURA W WYKONANIU KACPRA I BRATA FILIPA! BRAWO!!!!
PIĘKNIE!!!!
Teraz pomysłowa kura GABRYSI ! BRAWO !SUPER!!!SUPER!
Były kury to teraz KROWA MIKOŁAJA !!!SUPER! BRAWO!
PIĘKNA SUPER KURA LAURY I JEJ PRACE!!!!BRAWO !!!WIELKIE BRAWO!!!!
Laura ułożyła puzzle, a w pracy towarzyszył Jej kotek!!!SUPER!!!
A TO ANTOŚ I JEGO KURZA GROMADKA! PIĘKNE STADKO!!!BRAWO!!!
PRACE JULKI ! SUPER! BRAWO!!!!
BRAWO JULKA!!!!
MARCELINA I JEJ PIĘKNE PRACE!!! SUPER! BRAWO!
GABRYSIA UKŁADA PUZZLE ZE ZWIERZĄTKAMI-BRAWO!!!
16.04.czwartek ODGŁOSY WIEJSKIEGO PODWÓRKA
Pośpiewamy?
Posłuchajcie piosenek o wiejskim podwórku. pierwsza dla starszych, druga dla młodszych dzieci:
piosenka :dziadek fajna
fermę miał//www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q
u nas na podwórku piosenka https://www.youtube.com/watch?v=R2PX4tFSz7k
Posłuchajcie odgłosów z wiejskiego podwórka i
spróbujcie rozpoznać jak najwięcej z nich.
ANTOŚ I JEGO WIERSZYKI O ZWIERZĄTKACH!!! SUPER!!!
BRAWO!!!!! ANTOŚ!!!!
Matematyka w
zagrodzie. Do wykonania zadania potrzebne nam będą liczmany (kredki, plastikowe
nakrętki). Dzieci układają liczmany zgodnie z treścią zadań i przeliczają:
W gospodarstwie pani Marysi są : 2 krowy, 3 kozy i jeden koń. Ile pani
Marysia ma zwierząt?
Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
Teraz troszkę policzymy:
może wyjdziecie na swoje podwórko i policzycie chodzące po nim zwierzęta?
ALAN już policzył zwierzęta na podwórku! Zrobił to WYŚMIENICIE!!!BRAWO!!!
SUPER! BRAWO!
ALAN I NADIA PILNIE WYKONUJĄ ZADANIA W KSIĄŻCE! BRAWO !!!!
NATALKA TEŻ PILNIE PRACUJE!
SUPER NATALIA !!!
17.04.piątek ALE JAJA
Dzisiaj proponuję Wam doświadczenia z jajkiem: pobawcie się razem z rodzicami, możecie nagrać filmiki lub zrobić zdjęcia!Życzę super zabawy!!!
Dlaczego jajko nie tonie w słonej wodzie?
Dwie
szklanki wypełniamy wodą do połowy. W jednym rozpuszczamy kilka łyżek soli.
Wkładamy jajka do szklanek. Jajko w solance pływa, w wodzie opada na dno.
Dlaczego? Jajko jest cięższe od wody, ale lżejsze od solanki i dlatego w
solance pływa. Sól zagęszcza wodę, która w efekcie wypiera jajko na
powierzchnię. Im więcej soli w wodzie, tym większa jest wyporność. W przyrodzie
najlepiej widać to w Morzu Martwym.
Jajko skaczące (hit, ale
uważajcie by za szybko nie pękło!).
Surowe jajko kurze umieszczamy w
słoiku i zalewamy octem na 48 godzin. Po 48 godzinach skorupka jest
rozpuszczona, zmywamy ją wodą z kranu, a jajko zostaje tylko w błonce. Widać
nawet żółtko! Jajko jest miękkie i odbija się jak piłeczka. Uwaga: nie rzucać
mocno i z dużej wysokości bo jednak pęknie!
Dlaczego? Ocet (kwas) działa na
skorupkę jajka (zrobioną z wapnia) i powoduje jej mięknięcie.
Obroty jajek.
Bierzemy jajko surowe (można na nim narysować kurczaka) i jajko
gotowane (można narysować na nim garnek) i kręcimy nimi. Jajko surowe kręci się
wolniej i krócej, jajko gotowane będzie się obracać szybciej i dłużej.
Dlaczego? Jajko surowe ma płynne wnętrze zatem obroty nie
przenoszą się bezpośrednio na jego wnętrze, natomiast jajko gotowane jest jedną
całością zatem po zakręceniu będzie dłużej wirować.
Jak oddzielić żółtko?
Ten eksperyment na pewno spodoba się dzieciom! Na talerzyku rozbijamy jajko
(ważne by żółtko było całe!). Następnie bierzemy butelkę, lekko ją ściskamy,
przytykamy szyjkę do żółtka i puszczamy. Butelka wsysa żółtko do środka. Ważne
by robić to z butelką ustawioną w miarę poziomo, bo z pionowej od razu nam to
żółtko wypadnie (to dobry pretekst, by powiedzieć o grawitacji!).
Dlaczego? Gdy ściskamy butelkę, zmniejsza się w niej objętość powietrza.
Gdy ją puszczamy butelka zasysa powietrze (bo jak wiadomo natura nie znosi
próżni), przy okazji z powietrzem do środka „załapuje się” żółtko, które jest w
błonce i ma inną konsystencję niż białko, stąd daje się wciągnąć w całości.
Jak działa pasta do zębów? Tak
samo, jak ocet rozpuszcza skorupkę, w naszej buzi produkowane przez bakterie
kwasy atakują i osłabiają szkliwo naszych zębów. Oto eksperyment pokazujący,
jak działa pasta do zębów na szkliwo. Potrzebne będą dwa jajka, pasta do zębów,
dwie szklanki i ocet. Jedno jajko porządnie nacieramy pastą do zębów,
zostawiamy na dobę, po czym spłukujemy pastę. Do dwóch szklanek nalewamy ocet,
do każdej wkładamy jedno jako. Warto podpisać, które jajko miało do czynienia z
pastą do zębów, a które nie. Po kilkunastu minutach powinny być widoczne efekty
działania octu na skorupki jajek. To z pastą pozostanie nienaruszone, ponieważ
pasta do zębów zabezpiecza przed działaniem kwasu, skorupka jajka
„bezpastowego” zacznie się rozpuszczać. Jeśli pozostawimy obydwa jajka w occie
na kolejnych kilka godzin, zobaczymy, że również jako posmarowane wcześniej
pastą poddaje się działaniu kwasu, ale znacznie wolniej niż jajko bez pasty.
Oto uzasadnienie, dlaczego nie wystarczy umyć zęby raz na tydzień, ale trzeba
robić to systematycznie, by podtrzymywać ochronę szkliwa.
Teraz kiedy pobawiliście się jajkami może przygotujecie potrawę z jajek? Jakie jajko lubicie?
Wykonajcie potrawę z jajek, poczęstujcie nią swoich domowników ! SMACZNEGO!
Wszyscy możecie wykonać w WASZYCH książkach karty pracy o tematyce ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU !!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz